ماشین های ظرفشویی یکی پرکاربردترین لوازم خانگی بوده که شرکت های مختلفی اقدام به طراحی و عرضه ی این محصول به بازار کرده اند، شرکت سامسونگ نیز یکی از بهترین تولید کنندگان لوازم خانگی و ماشین های ظرفشویی میباشد، از آن جایی که تمامی لوازم برقی منزل ممکن است با مشکل مواجه شوند کد های خطایی برای آن ها تعریف شده است که در صورت مشاهده ی این کد ها شخص متوجه شود ماشین ظرفشویی به درستی کار نمی کند و باید در سریع ترین زمان نسبت به رفع مشکل مربوطه اقدام کند، ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی ارورهای رایج ماشین ظرفشویی سامسونگ بپردازیم، در این صورت آشنایی با این خطا ها میتوانید برای تعمیر آن اقدام کرده و یا در صورت نداشتن تجربه ی کافی از یک شخص ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

خطای ۴C:

در صورتی که آب کافی به دستگاه نرسد این خطا به افراد نشان داده خواهد شد، بهتر است با مشاهده ی این ارور شیر آب دستگاه را بررسی نمایید.

خطای LC:

در صورتی که ماشین ظرفشویی دچار نشتی آب شود، این خطا به شما نمایش داده خواهد شد البته با مشاهده ی این خطا نمیتوانید محل دقیق نشتی را مشخص کنید اما بهتر است در صورت بروز این مشکل ورودی آب دستگاه را بررسی نمایید.

خطای E4:

خطای عنوان شده در مواقعی که دستگاه با مشکل آب گرم روبه رو شود نشان داده خواهد شد و برای رفع آن باید لوله های ماشین ظرفشویی بررسی شود.

خطای F:

کد های خطا با حرف F نشان دهنده ی وجود مشکل در موتور ماشین یا برد دستگاه خواهد بود که برای برطرف کردن این خطا باید ماشین ظرفشویی را ریست کنید، در صورت برطرف نشدن مشکل حتما از تعمیرکار تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ کمک بگیرید، برای ریست کردن ماشین باید دستگاه را کاملا خاموش کرده و سیم برق را از پریز جدا نمایید و با قطع کردن شیر آب به مدت نیم ساعت دستگاه را در همین حالت قرار دهید، بعد از گذشت نیم ساعت شیر آب را وصل کرده و دستگاه را روشن نمایید.

ارورهای رایج ماشین ظرفشویی سامسونگ

خطای E1:

زمانی که پمپ ماشین کار کرده و لوله ها دچار گرفتگی شوند خطای مذکور مشاهده خواهد شد.

خطای ۹E:

در صورت کم بودن میزان آب داخل دستگاه این ارور نمایش داده خواهد شد که برای رفع آن باید ابتدا مخزن ماشین را تخلیه کرده و از تراز بودن دستگاه مطمئن شوید.

خطای PE:

مشاهده ی این خطا نشان دهنده ی اختلال در سیم کشی دستگاه خواهد بود در زمان مشاهده ی این ارور باید سیم کشی دستگاه به صورت کامل بررسی شود ممکن است وجود اتصالی در سیم کشی منجر به از کار افتادن و سوختن ماشین ظرفشویی شود.

خطای BE2:

گیر کردن دکمه ی ماشین ظرفشویی درون پنل منجر به اختلال در کارکرد دستگاه و خطای BE2 خواهد شد و باید در اسرع وقت نسبت به تعویض پنل دستگاه اقدام شود.

علت چشمک زدن چراغ ماشین ظرفشویی سامسونگ

معمولا در صورت عدم کارکرد مناسب ماشین ظرفشویی چراغ های موجود بر روی ماشین ظرفشویی شروع به چشمک زدن خواهند کرد، در ادامه به مشکلات مربوطه به چشمک زدن چراغ های مختلف دستگاه خواهیم پرداخت.

Heavy: در صورتی که ماشین ظرفشویی دچار نشتی شده باشد این چراغ روشن خواهد شد.

Quick و Delicate: در صورت باز بودن درب ماشین ظرفشویی این چراغ ها شروع به چشمک زدن خواهند کرد.

Heavy، Quick و Delicate: اگر این سه چراغ روشن بوده اما چراغ normal خاموش باشد احتمال دارد که سنسور دمای ماشین به مشکل خورده باشد.

ارورهای رایج ماشین ظرفشویی سامسونگ

سخن آخر:

ما در این مقاله سعی کردیم به خطا های رایج ماشین ظرفشویی سامسونگ بپردازیم، تا در صورت مواجه شدن با این خطاها بتوانید مشکل مربوطه را تشخیص داده و در جهت رفع آن اقدام نمایید، در صورتی که تجربه و تخصص کافی در این زمینه را ندارید بهتر است در صورت مواجه شدن با ارورهای ماشین ظرفشویی از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.